Kultura pro duši
| Značka: | PRO 15 | 
| Předmět: | Český jazyk a literatura | 
| Ročník: | 1. - 5. ročník | 
| Kompetence: | sociální, občanské, k řešení problémů, k učení, komunikativní | 
| Cíl: | Žáci : - si rozvinou osobnost v oblasti kulturního a uměleckého cítění - si rozšíří znalosti o autorech i interpretech hudebních, filmových a divadelních děl - se v reálu seznámí s prací výtvarníků, architektů, lidových i profesionálních umělců a tvůrců - si uvědomí možnosti a vliv mediálního i osobního sdělení autora na společnost - si uvědomí, že kultura je nadčasová, nezná hranice, povznáší ducha a spojuje lidi - si zafixují správné zásady chování na kulturních a společenských akcích všeho druhu - poznají osobně některé autory, tvůrce či interprety - se vlastním nácvikem uměleckých textů, seznámí s prací divadelníků, herců, recitátorů a zažijí si možnost vystoupení před publikem  | 
	
| Popis: | Postup: - návštěvy divadelních představení v Městském divadle ve Znojmě v rámci předplatného - návštěvy výstav v Domě umění a Jihomoravském muzeu ve Znojmě v rámci permanentky - návštěva divadelního představení v Brně - návštěva expozice, výstavy, muzea atp. i mimo Znojmo - návštěva kulturní či společenské akce v rámci regionu - návštěva některého českého zámku, hradu či jiného architektonicky zajímavého místa - vystoupení umělců ve škole /kouzelník, loutkové divadlo, hudebník, …/ - beseda s autorem či interpretem ve škole - nácvik vystoupení /Vánoční besídka, Setkání rodáků, Setkání důchodců, Den matek atp./ - organizování výstav výtvarných prací, uměleckých předmětů, fotografií atp. ve škole Prostředí: Učebny a prostory školy, divadla, kina, muzea, kulturní sály, náměstí, amfiteátry Metody a formy práce: - rozhovor (žák – učitel, žák - rodič) - skupinová práce, práce s textem - malování, praktické pracovní činnosti, pozorování - beseda, kulturní pořad, výstava, exkurze - videopořad - práce s internetem - veřejná prezentace /zpěv, recitace, dramatizace, četba/  | 
	
						